כבר מגיל צעיר, אנו לומדים כי מגע עשוי להקל על הכאב. כאשר אנו מקבלים מכה בגיל צעיר, באופן אוטומטי אנו מושיטים את הידע למקום שבו קיבלנו מכה על מנת לגעת, לשפשף או ללטף את המקום על מנת להקל על הכאב. לעיסוי יש כח ריפוי משמעותי מאוד וניתן לראות שמשתמשים בו בכל רחבי העולם ועוד מתקופות קדומות, כשיטת טיפול להקלה על כאבים שונים בגוף. כאשר אדם סובל מכאב זמני או כרוני ולא משנה באיזה אזור בגוף, מומלץ שהוא ייגש לקבלת טיפול בעיסוי. מדובר בכאבים מתמשכים אשר לא קיימת סיבה רפואית נראית לעין לקיומם ולכן, הטיפול המוצע גם ברפואה הקונבנציונלית לכאבים מעין אלו יהיה: טיפול בעיסוי.

כיצד עיסוי מקל כל כאב

עיסוי מקל כל הכאב במספר דרכים שונות. העיסוי מגביר את זרימת הדם למפרקים ולשרירים כואבים ונוקשים, אשר בשל הגברת זרימת דם זו מתחממים. העיסוי גורם גם לשחרור משככי כאבים טבעיים במוח אשר קרויים: אופואידים.  מעבר לכך, לא מעט מחקרים מצביעים על כל שעיסוי מאיץ את זרימת אוקסיטוצין בגוף. מדובר על הורמון אשר משחרר את השרירים ומשרה תחושה של רוגע וסיפוק בגוף. באמצעות עיסוי טוב המוח יכול לשכוח באופן זמני מכאבים. קיימות לא מעט ראיות אשר מעידות כי עיסוי מקל על כאב כרוני. כמובן שחשוב לבחור את העיסוי המתאים לכל סוג של כאב. עבור אדם הסובל מכאבי רגליים, מוצע כיום עיסוי רגליים. מעבר לכך, מוצעים עוד מגוון סוגי עיסויים אשר בכולם  להקל על כאבי גב כרוניים וכן, עיסויים הרלוונטיים להקלה על מצבי חרדה הכוללים בהם תסמיני חרדה גופניים.

אלטרנטיבות נוספות להקלה על כאבים גופניים

מלבד עיסויים בשיטות שונות ובסוגים שונים הרלוונטיים להקלה על כאב, ניתן למצוא כיום טיפולים נוספים שבכוחם להקל על כאבים גופניים כגון: טיפולי מים. מדובר על טיפולים המבוצעים על ידי פיזיותרפיסט בעומק הרצוי של המים, בהתאם למטופל, סובלנותו למים, כמות המשקל בגוף שלו המתאימה לביצוע התרגילים ועוד. הטיפול מבוצע כמובן במים וכולל בו תנועות שונות המבוצעות על ידי המטפל והמטופל. התנועות המבוצעות על ידי המטפל והמטופל רלוונטיות לצורך הפחתת הלחץ מעמוד השדרה, חיזוק השרירים של המטופל והגדלת טווח התנועה למפרקים. הטיפולים הללו מתאימים לאנשים אשר סובלים מהפרעות גופניות או נפשיות וכן, כאבים גופניים כרוניים.

עיסוי תאילנדי

אחד מסוגי העיסויים הטובים ביותר עבור הקלה על כאבים גופניים הוא העיסוי התאילנדי. מדובר על שיטת טיפול עתיקה הכוללת את שחרור הגוף והנפש ממתחים ולחצים. שורשי העיסוי התאילנדי נעוצים בהודו. מדובר על עיסוי אשר פותח על ידי מומחים ליוגה. מאז ועד יום התפתח והשתפר העיסוי התאילנדי וכיום הוא מהווה עיסוי גופני יעיל ואיכותי הן לצורך הקלה על כאבים גופניים כרוניים ושחרור הגוף והן עבור הענקת מרגוע למכאובי הנפש.