בתקופת ההיריון, עולות לאישה תהיות לגבי מה מותר ומה אסור. ביו כל האזהרות של שתיית מוגזמת של קפה, אכילת סושי, רווחת גם האמונה כי עיסויים אסורים בתקופת ההיריון.  המאמר הבא נועד להרגיע את החששות ולגרום לנשים ההריוניות  להרגיש טוב יותר. הרי מתי האישה צריכה פינוק אם לא בתקופת ההיריון?

עיסויים בהריון

העיסויים מותרים בהריון ואף מומלצים, תלוי בסוג העיסוי. אסור עיסויים חזקים מדיי, כמו עיסוי תאילנדי אשר כרוך בתנועות חזקות ומשיכות של ידיים או רגליים. לעומת זאת, בהריון מומלץ להיות רגועים, רפלקסולוגיה היא סוג של עיסוי שאם עושים אותו באופן מקצועי יכול לתת תחושה מאוד טובה. כמו כן, מסאז' שוודי הוא עיסוי מאוד מרגיע , ריחות השמנים וההחלקה של ידי המעסה על נקודות בגוף יכולים להיות מאוד מרגיעים. יחד עם זאת, חשוב שהמעסה יקפיד על עיסוי בדרגת לחיצות חלשות יותר מעיסוי לאדם רגיל.

נשים רבות בהריון חוות מכאובים שונים בעיקר באזור הגב והרגליים. שיאצו הוא שיטת טיפול סינית המבוססת על לחיצות במרידיאניים (נקודות אנרגיה) בגוף. השיאצו ידוע בכך שהוא מקל על העומס בשרירים ויחד עם זאת, מאוד תורם לתחושת הרוגע והפחתת המתח בתקופת ההיריון.

עיסוי תאילנדי

בחודשים המתקדמים, לחיצות במקומות מסוימים בגוף יכולים לעודד לידה, לכן חשוב להיוועץ במצב ההיריון עם הרופא המטפל. כמובן שעיסויים באזור הבטן לא מומלצים בכלל.

נקודה נוספת שחשוב לתת עליה דגש היא, טמפרטורת השמן  בעיסוי. מומלץ כי השמן לא יהיה מחומם מדיי. הטמפרטורה של השמן המומלצת לעיסוי נשים בהריון היא מתחת ל37 מעלות.

מעסים מקצועיים בעלי הסמכה מתאימה מכירים את נקודות החולשה של נשים בהיריון ולא יטפלו באזורים רגישים כמו גב תחתון או בטן.

המיתוס הידוע לגבי עיסויים בהריון הוא שהם גורמים להפלות. זהו מיתוס מופרך. אם העיסוי נעשה בצורה מקצועית ומבוקרת, אין כל סיבה שההריון ייפגע ממנו. כדי לנהוג באחריות, מומלץ לוודא כי למטפל יש הסמכה וניסיון בעיסויים לנשים בהריון.

לסיכום, עיסויים בהריון לא מזיקים, אפילו מומלצים. בתקופת ההיריון הגוף של האישה מאוד רגיש, נוטה יותר למתחים , בצקות וכאבים , העיסויים הם דרך טובה לטפל בתחושות אלה, אך צריכים להיעשות בצורה מקצועית על ידי מעסים מוסמכים להיריון.