באופן כללי, טיפול בעיסוי מאפשר להרגיע את הגוף, לשחרר מלחצים, ולתרום לתחושה של התחדשות ורעננות. אבל, העיסוי התאילנדי שונה משאר סוגי העיסויים שאולי התרגלתם לקבל. עיסוי זה יכול להיות אינטנסיבי למדי ולשקף לכם את מידת המתח שבו שרוי הגוף שלכם.

הייחוד של העיסוי התאילנדי מתבטא בכך שהוא מיועד לטפל באספקטים הפיזיים, המנטליים ואפילו הרגשיים של ההוויה שלכם. לכן, אם אתם מחפשים טיפול ספא מפנק לזוג או ליחיד, כדאי להכיר את היתרונות של העיסוי התאילנדי.

מה מאפיין את העיסוי התאילנדי?
בשונה מהעיסוי השבדי, העיסוי התאילנדי מתמקד בלחץ עמוק על השרירים במטרה להגיע לריפוי של המערכת העצבית, ותוך כדי התמקדות באזורים הבעייתיים.

מהלך הטיפול כולל בדרך כלל טכניקת מתיחות בסגנון היוגה עם עיסוי עמוק של השרירים. הפרקטיקה של העיסוי התאילנדי נמשכת כמעט 3,000 שנים והיא שילוב ייחודי של הרפואה הסינית, ההודית והתאילנדית.
מטפלים בעיסוי תאילנדי משתמשים בדרך כלל בחבישת צמחים, מחצלת (במקום שולחן טיפולים), שמנים וכרית.

היתרונות הבריאותיים של העיסוי התאילנדי
העיסוי משפר את היציבה ואת הנשימה, עוזר במקרים של דלקת פרקים, מרגיע את השרירים באופן מעולה, משחרר ממתחים, מגביר את כושר הניידות והגמישות, משפר את זרימת הדם, משפר את תפקודי האיברים, ממוסס אנרגיות חסומות, משפר ביצועים אתלטיים, מטפל בכאבי ראש.

העיסוי התאילנדי משפר לא רק בעיות פיזיות, אלא בכוחו לשפר גם את התפקוד הנפשי. אנשים מרגישים צלילות מחשבה ותחושה של שלווה כבר אחרי הטיפול הראשון שלהם. המון מתח משתחרר במהלך הטיפולים, ורוב האנשים מדווחים שהם חשים עלייה בכושר העבודה ושיפור ביכולת הריכוז.

יתרונות העיסוי התאילנדי כוללים גם יתרונות פיזיולוגיים כמו העלאת רמת האנרגיה, שיפור המשמעת העצמית ואפילו שיפור בהרגלי התזונה.

מה מתרחש במהלך העיסוי התאילנדי?
העיסוי נמשך בדרך כלל כשעה וחצי. לפעמים אפשר לקבל טיפול של שעה. תוכלו לבחור את משך הטיפול לפי הצרכים והנוחות שלכם. בחרו במשך הטיפול שיאפשר לכם להסתגל לטכניקה של העיסוי ולהכיר עם המעסה.

לבשו בגדים נוחים ולא צמודים והכינו את עצמכם לשכב על מחצלת שפרושה על הרצפה. אולי ברקע תתנגן מוזיקת רקע מרגיעה ולפעמים ייעשה גם שימוש בשמנים. הטיפול מתחיל ברוב המקרים ברגליים כשהמטפל מושך ומסובב אותם. כך גם ייעשה לזרועות.
כל האזורים הבעייתיים יקבלו טיפול מידי והתחושה שתרגישו במהלך הפגישה עשויה להיות אינטנסיבית. התופעה הזו ידועה בשם "לחיצה" והיא יכולה ליצור כאב קל על מנת לשחרר את המקומות המכווצים בגוף שלכם. אם זה קורה, המעסה יבחין בכך.
העיסוי אמור לעורר את זרימת האנרגיה ולשחרר את המתח בגוף. לכן, הרבה משיכות ומתיחות יהיו מעורבות בטיפול. המשימה היא לשפר את תפקוד שרירי השלד ולשפר את הגמישות. השרירים שלכם יימתחו הרבה מעבר למה שאתם רגילים.

המעסה התאילנדי לא ממהר, הוא לוקח את הזמן ו"מתיישב" על כל נקודה כואבת בגוף. לפעמים הטיפול בכאב כרוך בשימוש בחבישת צמחים ואפילו הליכה על הגב שלכם.

עיסויים תאילנדים לא מומלצים לאנשים לאחר ניתוח, למי שסובל מקרישי דם, לאדם עם פריחה או פצעים פתוחים, למי שחווה שבר לאחרונה.