זה לא סוד שעם כל השמחה והאושר, ההריון מביא איתו גם מתחים ולחצים – גופניים ונפשיים. ההתפתחות המהירה של העובר גורמת לשינויים דרסטיים בגוף האם, אשר מביאים עומסים שונים על חלקים שונים בגוף. כמו-כן, הציפיה לקראת הלידה ולקראת המצב המשפחתי החדש, יוצרת באופן טבעי לחצים וחרדות אצל האם ובקרב הסובבים אותה.

נשים שונות משתמשות בשיטות שונות להקל על הכאבים והלחצים בתקופת ההריון, בין היתר בעיסויים וטיפולים אלטרנטיביים שונים, ובתוכם שיאצו.

עיסוי שיאצו בהריוןלחיצת אצבע" ביפנית – מתבסס על התיאוריה שהגוף מרושת בתעלות אנרגיה, הנקראות מרידיאנים. על פי הרפואה הסינית, בעיות שונות נגרמות מחסימות אנרגיה במרידיאנים השונים, כאשר כל מרידיאן משפיע על חלקים אחרים בגוף. הטיפול בשיאצו משלב לחיצות, משיכות ומתיחות באמצעות האצבעות, המרפקים, כפות הידיים והברכיים, וכך המטפל או המטפלת משחררים חסימות אנרגיה במרידיאנים השונים, ומגבירים זרימה של אנרגיה במרידיאנים אחרים ושל הדם בגוף.

טיפול שיאצו מתבצע על מזרן גדול בלבוש מלא עם בגדים נוחים.

איך שיאצו יכול לעזור בהריון?

ברמה הגופנית – הטיפול בזמן ההריון מרגיע את השרירים ומקל על העומסים שנוצרים עליהם; עוזר בשיפור מערכת חילוף החומרים; עוזר בשיפור זרימת הדם והלימפה; עוזר באיזון המערכת ההורמונאלית; עוזר במניעת בצקות בדומה לעיסוי רגליים; עוזר בטיפול בכאבי גב, רגליים ומפרקים, ועוד.

ברמה הנפשית – הטיפול עוזר לחבר את האשה אל גופה המשתנה; מוריד מתחים ולחצים; מעניק תחושת נוחות ורגיעה; עוזר בהפחתת חרדות ודכאונות; עוזר בטיפול בהפרעות שינה ועייפות, ועוזר בשיפור מצב הרוח וההרגשה הכללית של המטופלת.

אין לזלזל בהשפעות הנפשיות של הטיפול, שכן ידוע ומוכח שסטרס משפיע ישירות על הגוף ועל תפקודו, במיוחד בזמן ההריון, שגם ככה מתאפיין בשינויים הורמונליים ונפשיים חדים.

מתי כדאי ללכת לטיפול בזמן ההריון?

כדאי להתחיל לקראת סוף הטרימסטר הראשון (בסביבות שבוע 12), ומומלץ להמשיך עם הטיפול באופן קבוע עד הלידה עצמה ממש. הטיפולים בטרימסטר האחרון ובשבועות האחרונים להריון הם המשמעותיים ביותר, מכיוון שבתקופה זו החרדות והמתח גדולים במיוחד, ועלולים לגרום לעיכוב בתחילת תהליך הלידה, שבו כדאי שהאשה תהיה שקטה ורגועה (במידת האפשר, כמובן, בהתחשב בנסיבות הלא פשוטות).

טיפול בשיאצו הוא בטוח לחלוטין בזמן הריון, ונשים בריאות לא צריכות לחשוש או לפחד ממנו. הטיפול בזמן הריון שונה במעט מטיפול רגיל, מכיוון שבזמן הריון המטפל או המטפלת ישתמשו בטכניקות יותר עדינות, ובמיוחד מכיוון שבזמן הריון הטיפול יתבצע על הצד ולא על הבטן כמקובל, על מנת לא להכביד על השרירים, המפרקים וכלי הדם של המטופלת.

חשוב במיוחד בזמן ההריון לבחור מטפל שיאצו מוסמך ומיומן. יש לוודא שהמטפל או המטפלת למדו במוסד מוכר ומקצועי, ומחזיקים בתעודה. תוכלי למצוא מטפלים מנוסים בטיפול שיאצו בהריון בעיקר בעזרת המלצות מחברות שעברו טיפול דומה או מפורומים ואתרים שונים ברשת.