עובדים שמקבלים ערך מוסף במקום העבודה, מעבר לעבודה שהם מבצעים, הופכים לעובדים הרבה יותר מחויבים.

הנקודה החשובה היא שלא צריך להיות חברת הייטק מיליונרית, שמפנקת את עובדיה במבנים משוכללים עם חדרי כושר וקפיטריית ענק. גם הדברים הקטנים יכולים לשפר את יעילות העובדים להצלחת העסק / החברה.

לפי נתוני המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בארצות הברית, מקומות עבודה מרוויחים תועלת רבה מהשקעה בעובדים. תוספת במשכורת אומנם משפרת את מצב הרוח ואת היעילות, אבל רק הקניית תחושות שליחות ושייכות הופכת עובד מרוצה לעובד נאמן. הדרך לתחושות אלו עוברת בהנעת העובדים ובהשקעה ברווחתם.

יש הרבה דרכים לעשות כיף בעבודה, וראיה לכך הוא ריבוי השירותים בתחום זה בשנים האחרונות: מהשיטות היותר אזוטריות (כגון יוגה צחוק וסדנאות גיבוש בשטח – ODT), ועד לתמות היותר מוכרות כגון טיולים, משחקים, אירועי חברה, חדרי משחקים וכיף במקום העבודה ועוד.

אחת האופציות היעילות ביותר מהבחינה הזו היא עיסוי לעובדים, או במקום העבודה או כחלק מיום כיף וגיבוש. מפליא עד כמה ששיטה זו יעילה להקלה על סיטואציות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות, הן לתחושתו האישית של כל עובד והן מנקודת מבטו של הארגון כולו. העובדים שלכם יהיו ערניים, מרוכזים, רעננים ונמרצים, מה שבתורו יגדיל את ההספק ויאפשר להם לחוש בטוחים גם ביכולותיהם המקצועיות והאישיות. הפסקה מבורכת בהחלט.

עד 20 דקות של עיסוי קבוע לעובדים – יכולות לחולל פלאים. לדעת לגעת זו אמנות, ועיסוי הוא דרך מצוינת לשחרר לא רק שרירים תפוסים – אלא ליצור אווירה של נינוחות, רוגע וקבלה. מעבר לעובדה שעיסוי מקצועי יעיל להקלה על כאבים שונים, בשל עומסים ומתחים בשעות העבודה (הן אצל עובדי משרד והן אצל עובדים בשטח) – מקומות עבודה שמשקיעים בעובדיהם, ומאפשרים להם ליהנות מעיסוי תאילנדי נינוח ומשחרר, מרוויחים חזרה פי כמה וכמה – הגדלת היעילות והפריון, תחושות שייכות ונאמנות, ערך עצמי וארגוני גבוהים יותר ועוד.

עובדים משוחררים הם עובדים יעילים. ההפוגה המבורכת באמצע יום עבודה, לצד העיסוי המפנק ממנו נהנים עובדי הארגון – כל אלו מאפשרים לעובדים שלך להתנתק מהעבודה לכמה שעות, דבר שמבטיח את חזרתם לעבודה בצורה רעננה שבעתיים.

הודות לעיסוי קבוע, אפילו אם קצר, בריאותם הפיזית והנפשית של העובדים משתפרת, ואין צורך להכביר במילים כמה זה טוב ויעיל למקום העבודה שלהם. תשאלו את גוגל או את חברת האינטרנט Weebly, המציעות לעובדיהן – בין היתר – גם עיסויים מלאים או עיסויי כיסא משחררים.

במקום העבודה ניתן (ורצוי) להשתמש בשתי שיטות עיסוי עיקריות – האחת עם שולחנות טיפולים, עליהם משתרעים העובדים בתנוחת שכיבה נינוחה, ונהנים מעיסוי שיכול להתפרש על כל חלקי הגוף; השנייה היא עיסוי בכיסא טיפולים מיוחד במצב ישיבה; הכיסא מפזר את משקל הגוף באופן שווה, ומאפשר לכל עובד ועובדת ליהנות ממסג' מרגיע בחלקי הגוף העליונים (צוואר, גב עליון, כתפיים, שכמות וזרועות).

לא משנה באיזו שיטת עיסוי תבחרו לפנק את העובדים שלכם – התוצאות יורגשו מיידית. לעיסוי יש השלכות בריאותיות ונפשיות, הן לטווח המיידי והקצר והן לטווח הארוך: אם זה בחיוך הענק שאיתו ייצאו העובדים מיום העיסוי שלהם, אם זה בשיפור המצב הבריאותי (בעיקר הורדת לחץ דם גבוה) ואם זה בשיפור התפוקה במקום העבודה.